Tuesday, May 24, 2011

chelsea dream team!!

assalamualaikum...

Barclay's Premier League season 2010-2011 dah pun menutup tirainya pada 22 Mei 2011 dengan statistik pencapaian team kegemaran aku agak merudum jatuh.. walaubagaimanapun aku tetap setia ngan Chelsea FC! (hehe.. maklumlah 'kipas susah mati') :P

Dengan berakhirnya musim ini, maka berita pemindahan pemain makin rancak kini.. dan aku sebagai peminat dah tentu tak tertinggal untuk mengetahui sasaran para ejen.. Mungkin sebagai peminat pasti anda memiliki 'dream team' masing2 bukan? macam tu juga aku. ;-) berikut adalah senarai 1st eleven yang paling aku berkenan.


Kalaulah aku ni Roman Abramovich aku akan letak harga yg tinggi untuk membeli Sergio Aguero ni.. Dia pun dah menyatakan hasrat nak keluar dari Atl├ętico de Madrid.. dan pasangan serangan yang selayaknya pastilah Fernando Torres dan juga Gael Kakuta yang dah pun tamat kontrak pinjaman bersama Fulham. :P

Di bahagian tengah pula, muka lama seperti Ramires dan Essien tetap menjadi pojaan hatiku dan biarlah Frank Lampard duduk di bangku simpanan tuk musim depan.. Kalau Chelsea boleh dapatkan Samir Nasri pasti corak serangan Chelsea lebih bergaya dan berseni.. wah dah macam pengulas sukan aku ni. hahaha :D

Pertahanan pula sememangnya memerlukan barisan yang cukup berpengalaman dan laju. Jadi pada pendapat aku, Ivanovic, David Luiz dan Terry sudah byk pengalaman dan kebal untuk menghadapi barisan2 serangan pasukan lain.. cuma mereka perlu fokus dan dapatkan keserasian.. Ashley Cole pula dah tak ligat seperti dulu dan sebaiknya ditukar kepada pertahanan muda Belanda, Van Aanholt.. aku pasti dia lebih kreatif dalam membantu serangan dan juga laju..

Amacam? menarik tak barisan aku? hahahaha... ok sampai jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment